Tjek museet ud med det nyeste gear i lommen

Det er en spændende oplevelse af tage på museum og opleve, hvordan kommunikation mellem mennesker har udviklet sig. Ikke mindst efter at vi er begyndt at kunne tale sammen direkte, selv med tusindvis af kilometers afstand mellem os, har kommunikationen udviklet sig på en måde, som man ikke skulle tro var muligt.

I dag taler vi uforstyrret sammen, selv om vi befinder os i hver vores verdensdel. Noget, der var utænkeligt før i tiden, og som også for relativt få år siden ikke var noget, man bare lige greb til.

Du kan sætte det hele i perspektiv ved at besøge vores museum med din egen, nye telefon i lommen. Der er milevidt fra den gamle fastnettelefon med et stik i væggen til vore dages mobile smartphones, som kan langt mere end blot at fungere som telefon. I sandhed en fantastisk udvikling, som du kan få syn for sagen for på museet!

Få det nyeste gear til din smartphone

Har du anskaffet dig en ny mobiltelefon, skal du naturligvis også have noget udstyr, der beskytter den og gør den endnu mere praktisk i brug. Med et smart mobilcover købt hos mobiltasken.dk er du godt på vej til at beskytte din telefon mod slag og andre ydre påvirkninger, samtidig med at du ved at købe mobilcover hos mobiltasken.dk får noget, som er smart at se på. Med et mobilcover som du har købt hos mobiltasken.dk får du noget, der på én gang er flot og som opfylder alle praktisk formål til blandt andet opbevaring af kreditkort og andre ting, så du slipper for at have dem med dig i et separat etui.

Med en telefon i et mobilcover anskaffet hos mobiltasken.dk kan du som sagt få sat et perspektiv på hele udviklingen inden for telefoni, som den har fundet sted over tid og er vist på vores museum.

Fastnettelefonen forsvinder

Mange unge mennesker har aldrig oplevet det at have en fastnettelefon, og selv deres bedsteforældre afskaffer nu fastnettelefonerne i vidt omfang. Antallet af danskere med et fastnetabonnement falder drastisk, og i dag er det mobiltelefonen, der er normen og ikke den traditionelle telefon, der er fundet til fastnettet gennem sit stik i væggen.

Den udvikling er tydelig på et museum for kommunikation, men hvad man skal huske er, at den smartphone, man går med i lommen i dag, om få år sikkert selv vil være en museumsgenstand. Udviklingen inden for elektronik og digital kommunikation går så hurtigt, at det er svært at forestille sig, hvad det næste skridt vil være. Er man gammel nok, kan man huske, da internettet så småt tog form, at vi fik adgang til at sende e-mails og kunne tale i en mobiltelefon, der ikke fyldte som en kuffert. Så én ting er sikkert: Vi er langt fra nået til udviklingen ende og vil formentlig aldrig nå dertil. På et museum som telefonmuseet kan man for alvor se, hvordan udviklingen i vores kommunikation har flyttet sig med syvmileskridt gennem årene, og måske er vi først ved begyndelsen af det hele.

saturation