Gem alle breve og dialoger fra dine kunder i skyen

Det er spændende og fascinerende at tage på museum, og bestemt også på de museer hvor udviklingen for telefoner og brevvekslinger kan nærstuderes. En revolution har i løbet af årene fundet sted. For hvor man før i tiden udelukkende kunne telefonere i ganske få husstande og virksomheder, er det i dag blevet tilgængeligt for stort set alle. Selve telefonerne har endvidere udviklet sig markant, og i dag fylder de ikke mere end at vi kan have dem med i lommen.

For virksomheder er udviklingen måske endnu mere spændende. Før i tiden foregik al dialog med kunder og samarbejdspartnere primært via fax, telegram og, hvis man var heldig, via telefon. I dag kan det hele ordnes elektronisk, og alle dialoger kan gemmes i et CRM-system. Lad os dykke ned i det emne, og på den måde se nærmere på fordelene ved disse velfungerende IT-systemer.

Et CRM-system gør kundehåndteringen let som en leg

Før i tiden var virksomheder tvunget til at gemme fysiske notater og mapper om hver enkelt kunde. Det var en langsommelig proces, og det gik på mange måder ud over kundetilfredsheden, samt ikke mindst bundlinjen. Det kan man se nærmere på, såfremt man besøger et telefon- og brevmuseum. Der er flere af dem landet over.

I dag er kundehåndteringen dog blevet langt mere smidig og effektiv. For med et effektivt crm system kan man som virksomhed gemme alt dialog, stamdata og fakturaer fra hver kunde i ét samlet system. Ofte er systemet endda nu om dage tilgængeligt “via skyen”, hvilket er et fancy nyt ord for internettet. Som sådan kan alle virksomhedens medarbejdere logge på CRM-systemet uanset hvor de befinder sig, så længe de har internetadgang.

Fordele ved at benytte sig af et CRM-system

Som nævnt var kutymen før i tiden, at man indskrev alt stamdata og dialog med og om sine kunder i fysiske dokumenter. Disse blev opbevaret i mapper, og med tiden blev det for en del virksomheder svært at holde styr på alt informationen.

I dag kan man opnå kæmpe fordele ved at gemme alt information om sine kunder i et CRM-system. Dermed er det langt hurtigere at tilgå information om sine kunder. Man behøver kun at søge dem frem via et CVR-nummer, et fakturanummer eller lignende. Lynhurtigt får man dermed adgang til alt dialog man har haft med sine kunder, og man har derved lettere ved at tiltrække faste og tilfredse kunder. Man opnår samtidig orden i sine systemer i en helt uset grad.

Spændende hvad fremtiden byder på

At gå på museum er som nævnt fascinerende. Ikke mindst fordi man nærmest tager en tur tilbage til fortiden. Man får således mulighed for at se hvordan samfundet så ud før i tiden, og kan dermed sammenligne med nutidens forhold.

CRM-systemer er i konstant udvikling. Det bliver derfor spændende at se hvad fremtiden byder på. Overordnet set må man forvente, at systemerne bliver gjort endnu mere smidige, samt at de løbende tildeles nye smarte funktioner. Gad vide om man en dag kan tage på en udstilling på et museum, og se tilbage på nutidens smarte CRM-systemer? Kun fremtiden kan give et svar på det spørgsmål.

saturation