Indret et klassisk værelse i boligen i telefoniens ånd

Historien om post og telefoni er en spændende en af slagsen, og det er lige præcis dette emne vi fokuserer på her på hjemmesiden. Vi er faktisk så interesserede i emnet, at vi nu tilbyder dig et stort udvalg af artikler om emnet. Måske er du selv så interesseret i emnet, at du ønsker at indrette et værelse i din bolig i postens og telefoniens ånd? I så fald er det værd at læse med her, for vi har en række råd klar til dig, som gør dig i stand til bedst at komme i gang med projektet.

Hæng flotte posters på væggene, og pynt op med andre former for klassisk dekor

Har du for nylig besøgt et af landets post- og telefonimuseer? Hvis du har, så var der garanteret så mange spændende ting at se på, at du slet ikke fik det hele med. Heldigvis kan du uden de store dikkedarer indrette et værelse i din bolig som i sin stil minder om post- og telefonimuseet. Nøgleordene for værelsets indretning bør derfor være “klassisk indretning”.

Vi anbefaler at du køber mindst én poster fra webshoppen desenio.dk til værelset, og meget gerne flere. Årsagen er den, at webshoppen tilbyder posters i et væld af kategorier, og blandt andet også med vintagemotiver. Du kan endda finde vintageposters med motiver af gammeldags drejetelefoner, og som sådan vil de flotte posters gøre sig aldeles glimrende på dit kommende klassiske værelse.

Andre former for dekorativ, nostalgisk og klassisk dekor vil også være oplagt. Hvad siger du for eksempel til at indrette en mindre udstilling af gamle frimærker? Frimærkeudstillingen kunne med fordel præsenteres prominent i et glasskab eller en montre, og alle dine venner og familiemedlemmer ville derfor kunne komme forbi og beundre de mange klassiske motiver. Det bliver næsten som at gå på et rigtigt post- og telefonimuseum, blot hjemme i privaten.

Lav din egen udstilling og køb løbende nye genstande

Dit kommende værelse kan med tiden udvikle sig til din helt egen udstilling. Måske bliver den så flot og spændende, at ikke blot venner og familie vil komme forbi og beundre den, men potentielt også andre med interesse for historien bag post og telefoni.

For at din udstilling for alvor skal kunne vokse sig stor og spændende, er det dog et krav, at du konstant udvider din samling af historiske genstande. Der er heldigvis mange måder hvorpå du kan komme i besiddelse af relevante genstande. Et godt sted at starte, er ved ofte at tage på loppemarkeder. Man kan nemlig gøre rigtig gode kup her, og ofte er der gamle telefoner, frimærker og lignende til salg. Også genbrugsbutikker er værd at tjekke ud. Der findes garanteret et væld af dem i dit lokalområde, så det er bare om at komme afsted.

saturation